Vil du være med til at styrke dialogen og den demokratiske samtale i Danmark?
Hos Brobyggerne – Center for Diaglogkaffe arbejder vi for at bygge bro mellem mennesker med forskellige holdninger, værdier og levemåder. Gennem projekter, kurser og aktiviteter i hele landet arbejder vi for et samfund, hvor uenigheder håndteres med dialog frem for polarisering. I dag har vi mere end 9.000 medlemmer og holder til i Indre By i København, hvor vi deler hverdagen med andre engagerede organisationer.
Lige nu søger vi nye kollegaer:
📈 Medlemsansvarlig
Har du erfaring med fundraising, marketing eller medlemsarbejde? Vi søger en medlemsansvarlig, der kan være med til at udvikle og styrke vores medlemsbase gennem kampagner, medlemsfastholdelse og engagerende kommunikation på tværs af vores platforme. Læs mere om stillingen her
✅ Sekretær
Er du struktureret, serviceminded og god til at skabe overblik? Som sekretær hos Brobyggerne får du en central rolle i den daglige drift med ansvar for administrative opgaver, koordinering og praktisk planlægning i sekretariatet. Læs mere om stillingen her
📚 Akademisk praktikant
Er du studerende og interesseret i projektarbejde, kommunikation og samfundsengagement? Som praktikant hos Brobyggerne bliver du en del af vores projekter Grøn Dialogkaffe og Fordomsbryderne, hvor du bidrager til planlægning af aktiviteter, projektudvikling samt kommunikation og sociale medier. Læs mere om stillingen her
Ansøgning Send CV og motiveret ansøgning til ansogning@brobyggerne.dk og skriv den stilling du søger i emnefeltet. Ansøgningsfrist er den 12. juni kl. 13. Forventet opstart i uge 35.
Vi indkalder løbende til samtaler.
Har du spørgsmål til stillingerne, kan du kontakte souschef Sami Kleit på sami@brobyggerne.dk eller tlf. 22 26 06 63.
Vil du være en del af en organisation, hvor dialog, fællesskab og ansvarlighed er i centrum?
Brobyggerne – Center for Dialogkaffe søger en struktureret og serviceminded sekretær, der kan holde styr på de administrative opgaver og bidrage til, at hverdagen i vores sekretariat fungerer effektivt.
Dine opgaver vil bl.a. indebære:
Kalenderstyring og planlægning af rejser
Betaling af regninger og øvrige økonomiske opgaver
Koordinering af foreningens events samt praktiske opgaver i forbindelse med arrangementer
Håndtering af foreningens hovedmail
Løsning af løbende administrative ad hoc-opgaver
Vi søger dig, der:
Har erfaring fra en lignende stilling
Kan arbejde i e-conomic eller har erfaring med lignende økonomisystemet
Arbejder selvstændigt og serviceminded
Er struktureret og god til at skabe overblik
Tager ansvar og trives i en hverdag med mange forskellige opgaver
Ser løsninger frem for begrænsninger
Hos Brobyggerne bliver du en del af et engageret fællesskab, hvor vi arbejder for at styrke dialogen mellem mennesker. Du får en vigtig rolle i en organisation, hvor din indsats gør en reel forskel.
Stillingen er på deltid (2-3 arbejdsdage om ugen) og ønskes besat snarest muligt.
Lidt om os
For snart syv år siden startede vi Brobyggerne – Center for Dialogkaffe. Brobyggerne er sat i verden for at styrke dialogen, tolerancen og forståelsen mellem mennesker med forskellige holdninger, værdier og levemåder. Vi ønsker at fremme et samfund, der håndterer sine konflikter og uenigheder med ord og argumenter – og ikke med vold og trusler.
I dag er vi en håndfuld ansatte i sekretariatet og har mere end 9.000 medlemmer i foreningen.
Vi arbejder med brobygning gennem projekter, kurser og aktiviteter i hele landet, og nu er vi på udkig efter en dygtig kollega, der vil tage ansvar for vores medlemmer.
Ansøgning
Send CV og motiveret ansøgning til ansogning@brobyggerne.dk. Ansøgningsfrist er den 12. juni kl. 13. Forventet opstart i uge 35.
Vi indkalder løbende til samtaler.
Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt souschef Sami Kleit på sami@brobyggerne.dk eller tlf. 22 26 06 63.
Vil du bruge din baggrund inden for salg, marketing eller fundraising til at gøre en reel forskel for den demokratiske kultur i Danmark? Så skal du søge stillingen som medlemsansvarlig hos Brobyggerne.
Det skal du lave
Som medlemsansvarlig er det dig, der skal sikre flest mulige indtægter fra vores faste støtter (medlemmer) og engangsdonorer.
Vi har et medlemstal, der er større end i mange politiske partier. Det er vi stolte af, men vi ved også, at vi kan nå større højder – og at der gemmer sig masser af uudnyttet potentiale i de medlemmer, vi har. Derfor ønsker vi i den kommende tid at sætte større fokus på at hverve og fastholde medlemmer og donorer og udnytte det potentiale, der ligger i vores medlemsbase.
I rollen som medlemsansvarlig bliver du en vigtig drivkraft i at udvikle og teste innovative kampagner og aktiviteter, der engagerer vores medlemmer, og som frem for alt skaber resultater.
Det indebærer bl.a., at du skal:
Tage ansvar for, at vi når vores budgetmåltal
Udvikle og implementere strategier for, hvordan vi bedst hverver og fastholder medlemmer og donorer
Eksekvere på aktiviteter, der fastholder vores medlemmer og maksimerer deres LTV (Life Time Value)
Optimere medlemsrejsen løbende
Udvikle indhold og nye formater i tekst og på video til vores kanaler (nyhedsbrev, hjemmeside og SoMe), der kan forbedre medlemsoplevelsen
Være god til at gribe aktuelle emner i samfundsdebatten og bruge dem som afsæt til dialogkaffe-arrangementer og kampagner
Hvem er du?
Du er en fundraiser, der både er analytisk stærk, kommercielt tænkende og eksekverende.
Vi ser gerne, at du har en baggrund inden for salg og marketing eller lignende. Det vigtige for os er, at du har det gåpåmod, der kendetegner en god sælger eller fundraiser. Du elsker at tage ansvar og arbejder selvstændigt og struktureret. Du trives med at koordinere og drive mange forskellige aktiviteter på samme tid. Og så giver det dig blod på tanden at arbejde ud fra KPI’er.
Du skal have et kommercielt og strategisk mindset
Du har erfaring inden for området
Du besidder en grundlæggende teknisk kunnen og kan arbejde i systemer som WordPress, MailChimp og Canva
Du er god til at formidle og ved, hvad det vil sige at levere et klart og forståeligt budskab med en tydelig vinkel
Du skal være god til at forstå og anvende data til at optimere dine beslutninger
Og så skal du være omstillingsparat og klar til at eksekvere på nye idéer
Hvad får du?
Du bliver en del af et mindre sekretariat, der holder til i Indre By. Vores størrelse betyder, at det, du kommer med som menneske, i høj grad er med til at forme os og den kultur, vi har på kontoret. Vi prioriterer kollegaskabet højt og har det sjovt, selv når der er travlt. Og så er vi bedre til at eksekvere, end vi er til at holde lange møder.
Stillingen tilpasses den rette kandidat. Der er derfor mulighed for både fuldtids- og deltidsansættelse eller ansættelse som konsulent efter nærmere aftale.
Lidt om os
For snart syv år siden startede vi Brobyggerne – Center for Dialogkaffe. Brobyggerne er sat i verden for at styrke dialogen, tolerancen og forståelsen mellem mennesker med forskellige holdninger, værdier og levemåder. Vi ønsker at fremme et samfund, der håndterer sine konflikter og uenigheder med ord og argumenter – og ikke med vold og trusler.
I dag er vi en håndfuld ansatte i sekretariatet og har mere end 9.000 medlemmer i foreningen.
Vi arbejder med brobygning gennem projekter, kurser og aktiviteter i hele landet, og nu er vi på udkig efter en dygtig kollega, der vil tage ansvar for vores medlemmer.
Ansøgning
Send CV og motiveret ansøgning til ansogning@brobyggerne.dk og skriv “Medlemsansvarlig” i emnefeltet. Ansøgningsfrist er den 12. juni kl. 13. Forventet opstart i uge 35.
Vi indkalder løbende til samtaler.
Har du spørgsmål til stillingen, så kontakt souschef Sami Kleit på sami@brobyggerne.dk eller tlf. 22 26 06 63.
Kom med til tre gratis arrangementer i Aarhus, Odense og København, hvor vi fejrer grundlovsdag.
Vi taler ofte om demokrati som en styreform, et system eller en tradition. Noget stabilt og selvfølgeligt. Men i virkeligheden lever demokratiet kun, hvis vi bruger det – hvis vi tør tage stilling, sige vores mening og blive i samtalen, også når det er svært.
Den 3. juni synger vi derfor demokratiet ind i Odense i samarbejde med Musikbiblioteket, hvor MF Trine Bramsen (S) og MF Katrine Daugaard (LA) synger for: Tilmeld dig her
Den 4. juni tager vi til Aarhus for at diskutere et af tidens mest betændte emner, danskhed. Her reflekterer Özlem Cekic sammen med gæster over spørgsmålet, om danskhed er et kulturelt eller juridisk tilhørsforhold: Tilmeld dig her
Den 8. juni tager vi til København, hvor to tidligere kulturministre, Jytte Hilden (S) og Bertel Haarder (V), tilbringer en eftermiddag med Brobyggerne med tid til fællessang og refleksion. Özlem Cekic styrer slagets gang, når vi gennem korte oplæg, sange og fælles eftertanke sætter fokus på spørgsmålet om, hvad det kræver af os at holde demokratiet levende: Tilmeld dig her
Demokrati kræver aktiv stillingtagen og personligt mod. Demokrati er noget, vi gør – ikke bare noget, vi har. Derfor skal vi fejre det.
Det bliver klogt, det bliver nysgerrigt, det bliver brobyggende.
Vidste du at Brobyggerne har vores helt egen podcast: Den Anden Stol?
I fem afsnit vil personer, der står på hver sin side i natur- og miljødebatten, mødes til en dialog om uenigheder og forskelligheder. I et af afsnittene kan du f.eks. få at vide, hvad en politiker tænker, når de går forbi sultestrejkende unge, eller hvad en klimaaktivist synes om Den Grønne Trepart?
Konceptet for podcasten er simpel: To mennesker, der holdnings- og værdimæssigt står langt fra hinanden mødes til en dialog med Özlem som moderator.
Formålet er, at de prøver at sætte sig i den andens stol. Det vil sige, at de prøver at formulere, hvordan verden ser ud for den anden. Det er et greb vi bruger i Brobyggernes undervisning, men det bruges også i samtaleterapi.
Når det lykkes, kan det virke forsonende at høre sig selv loyalt gengivet af én, man er uenig med. Som lytter vil det være interessant og overraskende at høre to parter, der står langt fra hinanden indtage den anden stol.
Du kan lytte til Den Anden Stol, der hvor du normalt lytter til podcasts. Du kan også lytte med på vores hjemmeside via dette link.
Podcasten er en del af Brobyggernes projekt Grøn Dialogkaffe. Projektet er støttet af Forenet Kredit, 15. Juni Fonden og Østifterne.
Tale til Özlems 50 års fødselsdagsreception den 7. maj 2026
Kære Özlem – habibi!
Tak for, at jeg måtte komme og sige et par ord.
Jeg lærte dig jo at kende, da du netop var kommet ind i Folketinget for SF.
Mogens Lykketoft kom i sin tale tidligere på aftenen med en reference til den alvor, ærlighed og transparens, som du stod for, da SF i 2012 skulle lægge ryg til visse politiske beslutninger, som jeg ikke selv aktivt medvirkede i.
Jeg sad jo bare nede i Brasilien med min datter og fulgte det hele på afstand og havde nogle telefonopringninger.
Og en, to, fire, så havde SRSF-regeringen lavet markante skattelettelser, som du slog dig lidt på. Det sagde du også højt, meget højt endda.
Og det er selvfølgelig rædselsfuldt for en partileder at have sådan nogle typer, som står for det, de mener, og som bliver stående. Omvendt er det også et udtryk for en helt ufattelig personlig integritet, som du har, og som jeg gerne vil rose dig for.
Den integritet har du taget med dig.
Selvom du ikke har været i Folketinget helt så længe, som jeg og Mogens Lykketoft har været, så har du sat et varigt præg.
For eksempel når man træder ind i samtaleværelset og ser det her maleri over betydelige kvinder i dansk politik, hvor du selvfølgelig er portrætteret.
Det giver rigtig, rigtig god mening.
På mange måder synes jeg i virkeligheden, at det giver endnu større mening, efter at du har forladt Christiansborg. For du har taget din integritet med dig, og du har gjort det til en livsopgave at bygge bro, hvor andre graver grøfter.
Og hvis der er noget, verden og Danmark har brug for, så er det brobyggere. Mennesker, der insisterer på dialogen og samtalen. Det har du gjort, og det har du haft en ufattelig succes med.
Det startede måske primært ved det udlændingepolitiske, hvor jeg tror, at du og jeg deler den opfattelse, at der er mange nuancer, der forsvinder; det bliver for sort-hvidt.
Der er brug for at have dialogen, hvor man ikke dømmer folk alene på deres hudfarve eller på deres religion, men hvor man ser mennesket bag.
Det har du gjort, men du har også taget den videre end det: Den sidste oplevelse, jeg havde med dig, var under valgkampen, hvor det handlede om Rigsfællesskabet og Grønland.
De metoder, du har udviklet, og som jeg tror, du har fornemmet, at der også er brug for på Christiansborg, har du taget med ud i samfundet. Det har vi rigtig meget brug for, og til det skylder vi dig alle sammen en stor tak.
Så jeg har kæmpe respekt for dig, og jeg er enormt stolt over at være inviteret og blive bedt om at sige et par ord. Det gør mig glad.
Jeg er ældre end dig, og det har nok også taget mig lidt længere tid, end det gjorde for dig, at nå til den erkendelse, at det sort-hvide ikke dur.
Verden udkommer i farver, og der er brug for dialog.
Jeg kommer nok aldrig rigtig til at abonnere på det der dialogkaffe, for jeg kan bedst lide dialogvin, men det er jo bare mit eget syn.
Hvis ja, skyldes det, at Brobyggerne – Center for Dialogkaffe i øjeblikket ringer til potentielle bidragsydere for at spørge, om de vil være faste månedlige støtter.
Hvis du ikke allerede støtter os, og vi har ringet til dig, kan det være, fordi du har angivet, at du ville være interesseret i vores sag, og gerne vil have mere information om muligheden for at blive bidragsyder af Brobyggerne – Center for Dialogkaffe.
Brobyggerne – Center for Dialogkaffe samarbejder med fundraisingbureauet Takk. Takk ringer fra nummeret +45 45 42 90 29.
Vi ringer, fordi det gør en forskel. Arbejdet hos Brobyggerne – Center for Dialogkaffe er fuldstændigt afhængigt af bidrag fra enkeltpersoner, og vi stræber efter at indsamle bidrag så omkostningseffektivt som muligt.
Det gør vi for at så mange penge som muligt kan bruges til det demokratiske arbejde. Demokrati er ingen selvfølge. Vi arbejder for at bevare og udvikle demokratiet gennem en fortsat dialog på tværs af skel. Vi tror pả, at det demokratiske fællesskab bliver styrket, når der er meningsmangfoldighed.
Er det sikkert?
For at tilmelde dit bidrag til MobilePay eller kort skal vi bruge dit telefonnummer, og du skal selv godkende bidraget. For at skabe tryghed om denne måde at arbejde på har vores brancheforening, ISOBRO, udsendt en pressemeddelelse sammen med PBS og Finansrådet.
Oplysningerne kan ikke misbruges til at hæve penge fra din konto. Pengeinstituttet er garant for, at det kun er kontoindehaveren, der kan hæve penge.
Brobyggerne – Center for Dialogkaffe bruger oplysningerne til at tilmelde dit bidrag til MobilePay, kort eller betalingsservice.
Hvem kan du kontakte?
Hvis du har spørgsmål om MobilePay, sikkerhed eller andet relateret til det ovenstående, er du velkommen til at skrive til kontakt@brobyggerne.dk.
Brobyggerne – Center for Dialogkaffe er sat i verden for at styrke dialogen, tolerancen og forståelsen mellem mennesker med forskellige holdninger, værdier og levemåder.
Vi ønsker at fremme et samfund, der håndterer sine konflikter og uenigheder med ord og argumenter – og ikke med vold og trusler.
Du gennemser i øjeblikket blogarkiverne på Brobyggerne for maj 2026.